Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twoje urządzenie działa prawidłowo, możesz to zrobić na 3 sposoby. 
Sprawdzenie diód na urządzeniu
Możesz sprawdzić zachowanie diód przy urządzeniu GPS, diody navigate led oraz status led powinny migać co 1 sekundę. 
Jeżeli diody nie świeca się lub świecą się światłem ciągłym to oznacza że urządzenie nie jest prawidłowo zamontowane. 
Sprawdzenie parametrów w aplikacji mobilnej 
Kolejnym sposobem jest sprawdzenie działania urządzenia w aplikacji mobilnej MyCar GPS. 
Celem sprawdzenia urządzenia w aplikacji mobilnej przejdź do zakładki parametry. 
W tym oknie zwróć uwagę na:
1. Sygnał GSM - w tym miejscu powinna się pojawić skala, jeżeli jest podświetlona na czerwono to oznacza że urządzenie nie posiada sygnału GSM 
2. Sygnał GPS - w tym miejscu powinna się pojawić skala, jeżeli jest podświetlona na czerwono to oznacza że urządzenie nie posiada sygnału GPS 
3. Poziom napięcia - w tym miejscu powinna się pojawić informacja na temat poziomu napięcia, jeżeli poziom jest bardzo niski a kropka nad wartością napięcia jest koloru czerwonego to oznacza że urządzenie nie posiada zasilania.
 
4. Status urządzenia - w tym miejscu powinna wyświetlić się informacja na temat aktualnego statusu urządzenia, jeżeli w tym miejscu ikona jest koloru czerwonego to oznacza że urządzenie nie przesyła aktualnych danych. 
Sprawdzenie parametrów w aplikacji WWW
Ostatnim sposobem jest sprawdzenie parametrów w aplikacji WWW. 
W tym celu zaloguj się do aplikacji mycar.tekom.pl
Po zalogowaniu przejdź do zakładki pojazdy i sprawdź jaki jest kolor statusu urządzenia jeżeli w tym miejscu zobaczysz ikonę czerwonego koloru to znaczy że urządzenie nie przesyła aktualnych danych. 

Dodatkowo, sprawdź pozostałe parametry urządzenia. 
Kliknij na pojeździe i przejdź do parametrów. 
W tym miejscu sprawdź:
- sygnał GSM - wartość sygnału powinna być większa niż 1
- sygnał GPS - wartość sygnału powinna być większa niż 4 
- napięcie zasilania - wartość napięcia powinna być większa niż 5V