Jak uruchomić zdalny odczyt danych z tachografu ?

5. Jak uruchomić zdalny odczyt danych z tachografu ?

Jak uruchomić zdalny odczyt danych z tachografu ? 




Instrukcja

Jeżeli chcesz zdalnie pobierać pliki z tachografu, potrzebujesz kilku ważnych elementów:

  • Urządzenie GPS które jest podłączone do kompatybilnego tachografu pojazdu 
Pobranie plików jest możliwe jedynie dla poniższych tachografów:
  1. Continental/VDO/Siemens model 1381 w wersji od 1.3a
  2. STONERIDGE SE5000 w wersji od 7.1
  • Czytnik kart przedsiębiorstwa 
Jeżeli nie posiadasz takiego czytnika możesz skontaktować się z serwisem TEKOM
  • Kartę przedsiębiorstwa 
Jeżeli nie posiadasz karty możesz ją wyrobić w PWPW


Jeżeli posiadasz powyższe elementy skontaktuj się z naszym serwis celem instalacji odpowiedniej usługi do zdalnego odczytu danych.


Pamiętaj że aby pobierać dane usługa musi być uruchomiona a czytnik wraz z kartą przedsiębiorstwa musi być podłączony do komputera. 
Bez tych elementów zdalny odczyt danych z tachografu nie zadziała. 

Po zainstalowaniu usługi możemy przejść do dalszej konfiguracji w aplikacji MyCar desktop. 
W tym celu przejdź do zakładki tachograf w lewym dolnym rogu, po wybraniu zakładki zobaczysz dwie poniższe opcje: 


Pliki tachografu dla pojazdów czyli zdalny odczyt pamięci tachografu 
Pliki tachografu dla kierowców czy zdalny odczyt karty kierowcy

Pliki tachografu dla pojazdów 


Bardzo ważnym elementem konfiguracji jest dodanie pojazdów z których dane bedą pobierane zdalnie.
W tym celu kliknij w prawym górnym rogu na ikonie dodaj a następnie wskaż pojazdy w których chcesz pobierać dane.




UWAGA: Jeżeli będziesz miał nowy pojazd w systemie pamiętaj aby również dodać go do listy zdalnego odczytu, bez dodania takiego pojazdu funkcja dla niego nie zadziała. 

Pliki tachografu dla kierowców

W funkcji pliki tachografu dla kierowców w pierwszej kolejności również należy dodać kierowców do zdalnego odczytu danych z tachografu. 
W tym celu kliknij w prawym górnym rogu na ikonie dodaj a następnie wskaż kierowców dla których chcesz pobierać dane.




Jeżeli Twojego kierowcy nie ma na liście, musisz go dodać jako pracownika. 

W tym celu wróć do zakładki status tabelaryczny a następnie zwróć uwagę na kolumnę identyfikator ponieważ w tym miejscu wyświetla się numer karty kierowcy.

Jeżeli chcesz skopiować numer karty kierowcy z aplikacji kliknij prawym przyciskiem myszy na wybranym pojeździe i wybierz opcję kopiuj identyfikator do schowka. 




Teraz przejdź do opcji kartoteki a następnie wybierz opcję pracownicy. 
Kolejno możesz dodać nowego pracownika klikając na przycisku dodaj.  




Podajemy jego imię oraz nazwisko oraz przechodzimy dalej.
W kolejnym kroku możemy uzupełnić kolejne dane jednak my przejdźmy dalej.
Następnie wybieramy stanowisko pracy oraz przechodzimy dalej. 





W tym oknie możemy dodać numer karty kierowcy klikając na przycisku dodaj identyfikator. 

Wybierz rodzaj identyfikatora
Wklej numer karty kierowcy 
Opcjonalnie możesz dodać datę ważności karty oraz jej kraj pochodzenia 



Jeżeli chcesz dodać kartę kierowcy do systemu a nie znasz jego numeru karty możesz również poprosić kierowcę o podanie tego numeru.
Numer powinien być widoczny na karcie kierowcy w polu 5b.



A jeżeli posiadasz numery kart kierowców w zewnętrznym systemie, możesz skontaktować się z serwisem TEKOM celem importu tych danych. 


W przypadku gdy Twój kierowca zmieni swoją kartę możesz zaaktualizować dane dodając nowy identyfikator. 


Jeżeli kierowcy są już dodani do aplikacji, możemy wrócić do funkcji pliki tachografu dla kierowców a następnie dodajemy brakujące osoby klikając na przycisku dodaj w prawym górnym rogu okna. 





Jeżeli w Twojej firmie wykorzystywane są conajmniej 2 karty przedsiębiorstwa skontaktuj się z naszym serwisem celem indywidualnej konfiguracji usługi. W tym celu będziesz potrzebował, wszystkie karty przedsiębiorstwa oraz informacje na temat numerów rejestracyjnych które są przypisane do danej karty. 



Jeżeli zmienisz komputer skontaktuj się z naszym serwisem celem ponownej instalacji usługi. Musisz również pamiętać o tym że karta przedsiębiorstwa musi znajdować się w czytniku z kolei czytnik musi być podłączony do komputera na którym jest zainstalowana usługa. Jeżeli któreś z powyższych wymagań nie zastanie spełnione funkcja zdalnego odczytu nie zadziała a pliki nie będą pobierane z tachografu. 



    • Related Articles

    • 6. Jak sprawdzić czy dane z tachografu pobierają się prawidłowo ?

      Jak sprawdzić czy dane z tachografu pobierają się prawidłowo ? Instrukcja Jeżeli chcesz sprawdzić czy Twoje dane z tachografu pobierają się w sposób prawidłowy postępuje zgodnie z poniższą instrukcją. W pierwszym kroku przejdź do zakładki tachograf w ...
    • 1. Jak zainstalować aplikację MyCar Desktop ?

      Jak zainstalować aplikację MyCar Desktop ? Instrukcja Jeżeli chcesz zainstalować aplikację MyCar Business na swoim komputerze z systemem Windows postępuj zgodnie z poniższą instrukcją. Instalacja aplikacji aplikacji MyCar Business 1. Pobierz ...
    • 3. Jak wygenerować raport z tras ?

      Jak wygenerować raport z tras ? Instrukcja W aplikacji MyCar desktop możesz wygenerować raport z tras na kilka sposobów. Pierwszym oraz najszybszym z nich jest sprawdzenie trasy pojazdu w statusie tabelarycznym. Jeżeli klikniesz na pojeździe ...
    • Jak zintegrować system MyCar z zewnętrznymi aplikacjami ?

      Jak zintegrować system MyCar z zewnętrznymi aplikacjami ? Instrukcja System MyCar możesz zintegrować z innymi zewnętrznymi aplikacjami. Jeżeli Twój kontrahent wymaga udostępnienia lokalizacji w innej aplikacji z którą jesteśmy zintegrowani możesz ...
    • Jak uruchomić aplikację WWW ?

      Jak uruchomić aplikację WWW ? Instrukcja Jeżeli chcesz uruchomić aplikację www, przejdź na adres www.mycar.tekom.pl Po uruchomieniu strony możesz zalogować się do aplikacji przy pomocy swojego adresu e-mail oraz hasła do programu. Jeżeli nie ...