Jak uzyskać numer biznesowy i kod PIN dla pojazdów podlegających pod usługę e-TOLL
Szanowny kliencie,
pamiętaj na wstępie, że listę zarejestrowanych pojazdów z wyszczególnieniem numerów biznesowych oraz kodów PIN otrzymałeś również od nas drogą mailową pod tytułem ''Uruchomienie e-TOLL".
Oprócz wspomnianego maila masz również dostęp do owych danych za pomocą systemu MyCar Business zgodnie z poniższą instrukcją.
Aplikacja mobilna
- Po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej kliknij w zakładkę e-TOLL znajdującą się nad listą Twoich pojazdów.
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff74ac28191d2ad29e7dcc29909f18613ed6d882a81bb6ff6b33b1d931b17ec92e2a949cbf92ee686f43d9c8882ab4f30d?inline=true)
- Po kliknięciu w zakładkę e-TOLL pojawi Ci się lista pojazdów zarejestrowana w usłudze e-TOLL. Kliknij w wybrany przez Ciebie pojazd celem podglądu na Numer biznesowy oraz Kod PIN.
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ffd4edd16a724d396907307d3be04332b6a30afd6f1bb0a5b74d62e0eba4f645286925bac6974f89f21f8a73024c0ab1e9?inline=true)
- W następnym oknie ukaże się zarejestrowany Numer biznesowy oraz Kod PIN dla wybranego przez Ciebie pojazdu
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff3cf04dee56ccea96b0240616120ef053bfa6940e9cdeafaf808a931943a7478e84503a5bb3e6c2230cc3465acc444e2a?inline=true)
Uwaga jeśli w Twojej aplikacji mobilnej nie ma zakładek związanych z usługą e-TOLL zaktualizuj swoją aplikacje do najnowszej wersji. W tym celu przejdź do aplikacji AppStore (dla systemów IOS) lub Sklep Play (dla systemów Android) i zaktualizuj aplikacje MyCar Business do najnowszej wersji.
Aplikacja Desktop
- W celu podglądu na nadany numer biznesowy i kod PIN należy przejść do Kartoteki pojazdów. Aby dostać się do owego modułu należy najpierw kliknąć w moduł Kartoteki > Pojazdy Samochodowe
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff9f08f3ca77e61ab8639393945f706c7b3fccbc5c728fc6c201722ee6166438e8d7d4f1828af01d29a6381017239da2ff?inline=true)
- Następnym krokiem jest zmiana widoku na widok w formie tabeli, aby tego dokonać należy w prawym rogu kliknąć w Zmianę widoku > Widok w formie tabeli
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff74c75047c3aba3b965dd240dd1143ce9f4dfd3aac866f98f2998a2a97d2d9709144523f7cc9f9d8318ad3e7d3add4dff?inline=true)
- Następnie należy kliknąć dwukrotnie lewym przyciskiem myszy na wybranym pojeździe celem uruchomienia Okna modyfikacji danych
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ffc1f74ca745661f300f71871f92762ed89aece1dced7af1bd2bff023c287a5f0febd85e6e8ac8809b7f5199ee02a51994?inline=true)
- Po otwarciu Okna modyfikacji danych należy kliknąć w zakładkę eTOLL / SentGEO gdzie będzie zawarty i wskazany numer biznesowy wraz z kodem PIN nadanym dla urządzenia zamontowanego w pojeździe.
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ffcfe61242da991714bd94c3f9df0820951eba60e92fe93316037f4d4df596c8ad7cfb16f9194e3acba267d89ee7c3a25d?inline=true)
Aplikacja www
- Po zalogowaniu się do aplikacji kliknij w ikonę floty znajdującej się na pasku po lewej stronie
- W klasycznym widoku Lite informacje o statusie e-TOLL dla pojazdów możesz wyświetlić wybierając z listy rozwijanej opcje e-TOLL zgodnie z poniższym obrazkiem
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff673049fa48518c3cc4f169efb3c6c3bc5ebd5678e0575a158a74bcec544f5521fa3c506c0e1660c7a6c04d0564111517?inline=true)
- Wybierając pojazd pojawi się zakładka z danymi pojazdu. W tym właśnie miejscu możesz wyłączyć/włączyć wysyłanie danych do e-TOLL oraz odczytać numer biznesowy oraz kod PIN dla pojazdu podpiętego do konta klienta e-TOLL.
![](https://support.tekom.pl/galleryDocuments/edbsne90fab6602cf4ad2b4de8801eae5f5ff016c0aaae2d4eee472bf870e0097aac8711c3dc2ee3c25184db3a6bc44775751f6f4a194b73c9b976d3425cf4cd776d5?inline=true)
- W widoku tabelarycznym full również masz możliwość wyświetlania na stałe statusu e-TOLL dla pojazdu. W tym celu klikamy w ikonę dodawania kolumn zgodnie z poniższym obrazkiem
-
Po pojawieniu się nowego okna z listą dostępnych kolumn należy zaznaczyć checkbox przy opcji e-TOLL
-
Po wybraniu powyższej opcji status e-TOLL będzie wyświetlany przy liście pojazdów
Related Articles
Jak odwołać się od kary administracyjnej e-TOLL?
System e-TOLL działa od czerwca 2021 r. jednak zdarza się w wyniku kontroli mobilnych przez GITD lub Służbę Celno-Skarbową na Przewoźników są nałożone kary administracyjne wynikające z braku dostępnej trasy w systemie kontrolnym. Poniżej pokażemy jak ...
Jak uruchomić lub wyłączyć wysyłanie danych do systemu e-TOLL dla pojazdów w systemie MyCar?
System MyCar pozwala na wyłączenie wysyłania danych z pojazdu do systemu e-TOLL. Jednak należy mieć na uwadze, że poruszanie się po drogach płatnych bez wysyłania danych i "wyłapanie" tego naruszenia przez KAS, ITD, SC, Policję będzie wiązać się z ...
13. Jak wygenerować raport ewidencji przebiegu pojazdu VAT
Jak wygenerować raport ewidencji przebiegu pojazdu VAT ? Instrukcja Jeżeli posiadasz pojazd zarejestrowany jako osobowy i chcesz od niego odliczyć 100% VAT musisz spełnić 2 warunki: - Pojazd musi być wykorzystywany wyłącznie do celów służbowych - ...
9. Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar
Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać dane swoich pracowników. Dzięki tej opcji możesz później w łatwy sposób: utworzyć alarm który zostanie wysłany bezpośrednio do pracownika Utworzyć pracownikowi konto ...
12. Jak dodać przypomnienie o przeglądzie ?
Jak dodać przypomnienie o przeglądzie ? Instrukcja Jeżeli chcesz otrzymywać przypomnienia o przeglądach, zaloguj się do aplikacji MyCar desktop. Jak dodać nowe zadanie ? W pierwszym kroku przejdź do zakładki kartoteki a następnie wybierz opcję ...