Instrukcja dla klientów posiadających usługę Teltoniki (w przyszłości będą montowane urządzenia iTek)

Instrukcja dla klientów posiadających usługę Teltoniki (w przyszłości będą montowane urządzenia iTek)

Krok 1 - Sprawdzenie poprawności działania usługi Teltoniki

1. Upewnij się czy usługa Teltonika jest już zainstalowana:

  • Na swoim komputerze otwórz listę zainstalowanych programów Panel sterowania → Programy i funkcje
  • Wyszukaj nazwę usługi Teltonika Web Tacho - Remote Smart Card Reader
  • Jeśli widzisz ją na liście, to znaczy, że usługa może być już gotowa do uruchomienia.

2. Zlokalizuj ikonę lub program Teltonika

  • Zwróć uwagę, czy w prawym dolnym rogu pulpitu (obok zegara) nie ma poniższej ikony: 
  • Jeśli nie ma takiej ikony, poszukaj w menu Start programu o nazwie Smart Card Reader.
  • Uruchom tę aplikację, klikając dwukrotnie w ikonę.

3. Sprawdź połączenie z kartą przedsiębiorstwa

  • Podłącz czytnik karty do komputera za pomocą kabla USB, a następnie włóż do niego kartę przedsiębiorstwa.
 
  • W aplikacji Smart Card Reader powinna pojawić się informacja o numerze karty i statusie połączenia, a dioda w czytniku powinna się świecić na zielono.
  • Upewnij się, że aplikacja wyświetla komunikat o poprawnym podłączeniu karty (Status: Connected):

Krok 2 - Instrukcja instalacji usługi do pobierania plików z urządzeń iTek

1. Zainstaluj nową usługę tachografu (wersja 2.0.1.3 lub wyższa)

2. Konfiguracja połączenia z serwerem

  • Po zainstalowaniu proszę o kontakt z naszym działem Biura Obsługi Klienta (609 111 114) w celu konfiguracji usługi.
  • Licencję powinieneś otrzymać na swój adres e-mail.

3. Sprawdź działanie nowej usługi

  • Uruchom program Autoryzacja Tachografu i zobacz czy pojawia się informacja „Połączenie z serwerem: OK”.
  • Jeśli używasz czytnika karty przedsiębiorstwa, sprawdź, czy jest widoczny zielony numer – to oznacza, że karta została rozpoznana.
 
  • Spróbuj pobrać plik tachografu z wybranego pojazdu. Jeśli pobieranie się uda, konfiguracja została wykonana poprawnie.


Krok 3 - Instalacja usługi przełączającej między Teltonika a iTek 2.0

1. Uruchom instalator "TachoSwitch", a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.

2. Skonfiguruj usługi w systemie Windows

  • Po zakończeniu instalacji otwórz Menu Start → wpisz Usługi.
  • Odnajdź w liście usług:
    • Tachograf - autoryzacja: kliknij dwukrotnie na usługę i ustaw jej typ uruchomienia na Ręczny oraz stan usługi na Działa (przycisk Uruchom) 
    • Teltonika Card Reader Service kliknij dwukrotnie na usługę i ustaw jej typ uruchomienia na Ręczny oraz stan usługi na Działa (przycisk Uruchom)
    • Tekom Tacho Switching Service kliknij dwukrotnie na usługę i ustaw jej typ uruchomienia na Automatyczny oraz stan usługi na Działa (przycisk Uruchom)


3. Sprawdź działanie przełączania

  • Od tej pory usługa TachoSwitch będzie co 5 minut automatycznie przełączać pomiędzy usługą Teltoniki (Teltonika Card Reader Service) a usługą iTek (Tachograf - autoryzacja).


    • Related Articles

    • 15. Jak wygenerować raporty dla pojazdów elektrycznych w aplikacji MyCar ?

      Jak wygenerować raporty dla pojazdów elektrycznych w aplikacji MyCar ? Instrukcja System MyCar może pomóc CI w wygenerowaniu danych dla pojazdów elektrycznych. Przy pomocy aplikacji możesz kontrolować parametry online oraz możesz wygenerować raporty ...
    • 8. Jak dodać obszary w aplikacji MyCar

      Jak dodać obszary w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać punkty stałych odwiedzin np: swoich kontrahentów czy tez miejsca zakazane. Dzięki temu możesz generować raporty które pokażą Ci jak często odwiedzane są takie punkty ale ...
    • 9. Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar

      Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać dane swoich pracowników. Dzięki tej opcji możesz później w łatwy sposób: utworzyć alarm który zostanie wysłany bezpośrednio do pracownika Utworzyć pracownikowi konto ...
    • Jak uzyskać numer biznesowy i kod PIN dla pojazdów podlegających pod usługę e-TOLL

      Szanowny kliencie, pamiętaj na wstępie, że listę zarejestrowanych pojazdów z wyszczególnieniem numerów biznesowych oraz kodów PIN otrzymałeś również od nas drogą mailową pod tytułem ''Uruchomienie e-TOLL". Oprócz wspomnianego maila masz również ...
    • 10. Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ?

      Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać nowych użytkowników. Aplikacja pozwala ograniczyć dostęp do wybranych grup lub do wybranych modułów. Możesz również włączyć lub wyłączyć dostęp do każdego okna w ...