Jak zgłosić przejazd w usłudze SENT-GEO

Jak zgłosić przejazd w usłudze SENT-GEO

Instrukcja integracji systemu SENT-GEO z aplikacją MyCar

Słownik
  1. Operator - firma dostarczająca usługę monitorowania pojazdów - TEKOM Technologia system MyCar.
  2. Przewoźnik - firma przewożąca towary objęte ustawą i wykorzystująca urządzenia GPS dostarczone przez operatora.
  3. PUESC - portal służby celnej, na którym rejestruje się zgłoszenia SENT.
  4. Zgłoszenia SENT - to elektroniczny rejestr zgłoszeń stworzony specjalnie na potrzeby realizacji ustawy o systemie monitorowania drogowego
    przewozu towarów. Dzięki niemu możliwa jest natychmiastowa wysyłka wymaganych ustawą danych, a także ich uzupełnianie i aktualizacja.
    Dostęp do SENT ma miejsce za pośrednictwem usługi e-Przewóz na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).
  5. ZSL - zewnętrzny system lokalizacyjny, firma np: TEKOM Technologia zintegrowana z systemem PUESC. Wymaganiami dla takiej firmy jest
    zarejestrowanie podmiotu w portalu PUESC jako ZSL i pomyślnym przebiegu testów z Instytutem Łączności organem odpowiedzialnym za testy
    ZSL.


    Instrukcja wypełniania zgłoszeń przewozu w zakresie modułu SENT-GEO
    Przewoźnik loguje się do platformy PUESC, a następnie przy pomocy podanego numeru urządzenia ZSL od Operatora wypełnia zgłoszenia
    przewozu. Urządzenie aktywuje się w systemie po wysłaniu pierwszego zgłoszenia przewozu.

    Instrukcja pozyskiwania numerów biznesowych

    Jak uzyskać numer biznesowy i PIN

    Instrukcja dodawania urządzeń GPS z systemu MyCar do usługi SENT GEO
    Nowe formularze SENT GEO usługi ZSL są dostępne pod adresem:

    https://www-2.puesc.gov.pl/web/puesc/sent-formularze

Zgłoszenie SENT

Podczas tworzenia zgłoszenia SENT i dodania informacji nt numerów urządzeń GPS uzupełniamy dwa pola:

1. numer lokalizatora GPS np: Z18-AZ32AR-6
2. numer lokalizatora aplikacji mobilnej zainstalowanej na telefonie kierowcy np: A18-SA47RY-8

W przypadku awarii systemu GPS kierowca musi niezwłocznie uruchomić aplikację SENT GEO Ministerstwa Finansów






Czas uruchomienia aplikacji nie może być dłuższy niż 1h.


Art. 10c. 1.ustawy z dnia 9 marca 2017 r, o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów (Dz. U. Poz. 708, zm. Dz. U
2018 poz. 1039, zm. Dz. U. 2018 poz. 1539)

W przypadku stwierdzenia
trwającej dłużej niż godzinę niesprawności lokalizatora albo zewnętrznego systemu lokalizacji, kierujący, o którym
mowa w art. 2 pkt 2 lit. a, jest obowiązany do niezwłocznego zatrzymania się na najbliższym parkingu samochodowym lub w najbliższej zatoce
postojowej.



    • Related Articles

    • 10. Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ?

      Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać nowych użytkowników. Aplikacja pozwala ograniczyć dostęp do wybranych grup lub do wybranych modułów. Możesz również włączyć lub wyłączyć dostęp do każdego okna w ...
    • 11. Jak sprawdzić czy urządzenie działa prawidłowo ?

      Jak sprawdzić czy urządzenie działa prawidłowo ? Instrukcja W systemie MyCar możesz sprawdzić czy Twoje urządzenia działają prawidłowo. Jeżeli otrzymasz alarm, zauważysz w statusie że Twoje urządzenie świeci się na czerwono lub nie zmienia ...
    • 9. Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar

      Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać dane swoich pracowników. Dzięki tej opcji możesz później w łatwy sposób: utworzyć alarm który zostanie wysłany bezpośrednio do pracownika Utworzyć pracownikowi konto ...
    • 3. Jak wygenerować raport z tras ?

      Jak wygenerować raport z tras ? Instrukcja W aplikacji MyCar desktop możesz wygenerować raport z tras na kilka sposobów. Pierwszym oraz najszybszym z nich jest sprawdzenie trasy pojazdu w statusie tabelarycznym. Jeżeli klikniesz na pojeździe ...
    • 12. Jak dodać przypomnienie o przeglądzie ?

      Jak dodać przypomnienie o przeglądzie ? Instrukcja Jeżeli chcesz otrzymywać przypomnienia o przeglądach, zaloguj się do aplikacji MyCar desktop. Jak dodać nowe zadanie ? W pierwszym kroku przejdź do zakładki kartoteki a następnie wybierz opcję ...