Jak zgłosić przejazd w usłudze SENT-GEO
Instrukcja integracji systemu SENT-GEO z aplikacją MyCar
Słownik
- Operator - firma dostarczająca usługę monitorowania pojazdów - TEKOM Technologia system MyCar.
- Przewoźnik - firma przewożąca towary objęte ustawą i wykorzystująca urządzenia GPS dostarczone przez operatora.
- PUESC - portal służby celnej, na którym rejestruje się zgłoszenia SENT.
- Zgłoszenia SENT - to elektroniczny rejestr zgłoszeń stworzony specjalnie na potrzeby realizacji ustawy o systemie monitorowania drogowego
przewozu towarów. Dzięki niemu możliwa jest natychmiastowa wysyłka wymaganych ustawą danych, a także ich uzupełnianie i aktualizacja.
Dostęp do SENT ma miejsce za pośrednictwem usługi e-Przewóz na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC).
- ZSL - zewnętrzny system lokalizacyjny, firma np: TEKOM Technologia zintegrowana z systemem PUESC. Wymaganiami dla takiej firmy jest
zarejestrowanie podmiotu w portalu PUESC jako ZSL i pomyślnym przebiegu testów z Instytutem Łączności organem odpowiedzialnym za testy
ZSL.
Instrukcja wypełniania zgłoszeń przewozu w zakresie modułu SENT-GEO
Przewoźnik loguje się do platformy PUESC, a następnie przy pomocy podanego numeru urządzenia ZSL od Operatora wypełnia zgłoszenia
przewozu. Urządzenie aktywuje się w systemie po wysłaniu pierwszego zgłoszenia przewozu.
Instrukcja pozyskiwania numerów biznesowych
Jak uzyskać numer biznesowy i PIN
Instrukcja dodawania urządzeń GPS z systemu MyCar do usługi SENT GEO
Nowe formularze SENT GEO usługi ZSL są dostępne pod adresem:
https://www-2.puesc.gov.pl/web/puesc/sent-formularze
Zgłoszenie SENT
Podczas tworzenia zgłoszenia SENT i dodania informacji nt numerów urządzeń GPS uzupełniamy dwa pola:
1. numer lokalizatora GPS np: Z18-AZ32AR-6
2. numer lokalizatora aplikacji mobilnej zainstalowanej na telefonie kierowcy np: A18-SA47RY-8
W przypadku awarii systemu GPS kierowca musi niezwłocznie uruchomić aplikację SENT GEO Ministerstwa Finansów
Czas uruchomienia aplikacji nie może być dłuższy niż 1h.
Art. 10c. 1.ustawy z dnia 9 marca 2017 r, o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów (Dz. U. Poz. 708, zm. Dz. U
2018 poz. 1039, zm. Dz. U. 2018 poz. 1539)
W przypadku stwierdzenia trwającej dłużej niż godzinę niesprawności lokalizatora albo zewnętrznego systemu lokalizacji, kierujący, o którym
mowa w art. 2 pkt 2 lit. a, jest obowiązany do niezwłocznego zatrzymania się na najbliższym parkingu samochodowym lub w najbliższej zatoce
postojowej.
Related Articles
Jak sprawdzić status usługi e-TOLL i SENT-GEO oraz numery biznesowe dla usług ?
Jak sprawdzić status usługi e-TOLL i SENT-GEO oraz numery biznesowe dla usług ? Instrukcja Jeżeli chcesz sprawdzić sprawdzić swoje dane związane z systemem e-TOLL lub SENT GEO zaloguj się do aplikacji mycar.tekom.pl W pierwszym kroku, przejdź do ...
10. Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ?
Jak dodać użytkownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać nowych użytkowników. Aplikacja pozwala ograniczyć dostęp do wybranych grup lub do wybranych modułów. Możesz również włączyć lub wyłączyć dostęp do każdego okna w ...
14. Jak sprawdzić temperaturę przestrzeni ładunkowej w aplikacji MyCar ?
Jak sprawdzić temperaturę przestrzeni ładunkowej w aplikacji MyCar ? Instrukcja Jeżeli kontrolujesz temperaturę przewożonych towarów, możesz do tego celu wykorzystać aplikację MyCar. Do tego celu musisz mieć zamontowany czujnik temperatury w Swoim ...
11. Jak sprawdzić czy urządzenie działa prawidłowo ?
Jak sprawdzić czy urządzenie działa prawidłowo ? Instrukcja W systemie MyCar możesz sprawdzić czy Twoje urządzenia działają prawidłowo. Jeżeli otrzymasz alarm, zauważysz w statusie że Twoje urządzenie świeci się na czerwono lub nie zmienia ...
9. Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar
Jak dodać pracownika w aplikacji MyCar ? Instrukcja W systemie MyCar możesz dodawać dane swoich pracowników. Dzięki tej opcji możesz później w łatwy sposób: utworzyć alarm który zostanie wysłany bezpośrednio do pracownika Utworzyć pracownikowi konto ...